آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ازدواج با شخصيت وابسته شايد در اوايل رابطه‌اي دلخواه‌تان باشد. اما شما را بر سر دور راهي عجيبي قرار مي‎دهد. اين افراد با ويژگي‌هاي متفاوت تغييرات بزرگي در زندگي‌تان ايجاد مي‌كنند. وابستگي شديد به خانواده، ناتواني در تصميم‌گيري، ندادن‌حق انتخاب به خود تا جايي كه ديگران در زندگيشان نقش پررنگ‌تري دارند. چنين ازدواجي براي كساني كه خود دچار شخصيت مرزي و يا ضد اجتماعي هستند، بسيار جذاب است. اما براي انسان‌هاي سالم ازدواج با شخصيت وابسته تبديل به فاجعه خواهد شد. در ادامه در رابطه با ازدواج، زندگي و پيامدهاي اين اختلال صحبت كرده‌ايم.

منبع: ازدواج با شخصيت وابسته | دشواري هاي زندگي با شخصيت وابسته

ازدواج با شخصيت وابسته

اگر گزينه انتخابي شما براي ازدواج يك شخصيت وابسته است. حتما بايد درباره اين اختلال و مشكلات او آگاه كافي به دست آوريد. كساني كه شخصيت وابسته دارند قادر به تصميم گيري نيستند. نياز شديدي به تاييد و دلگرمي ديگران دارند. آن‌ها به شدت مطيع و پيرو اطرافيان و ديگران هستند.

مي‌دانيدكه عدم مسئوليت‌پذيري يك رابطه عاشقانه را به خطر مي‎اندازد. اما جالب است كه بدانيد ازدواج‌ با شخصيت وابسته يعني شما علاوه بر مسئوليت‌هاي خود بايد مسئوليت‎هاي شريك زندگي‌تان را بر عهده بگيريد. تصميم‌گيري براي اين افراد وابسته به ديگران است. براي انتخاب لباس، خانه و ماشين نظر ديگران براي آن‌ها از اهميت بيشتري برخوردار است.

در رابطه با شناخت كامل‌تر شخصيت اين افراد روي اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد.

زندگي با شخصيت وابسته

شايد در وهله اول از وابستگي اين افراد خوش‌تان بيايد و او را عاشق و مطيع خود ببينيد. اما در آينده با مسائل مهم و دشواري مواجهه مي‌شويد.

فرض‌كنيد با همسر خود براي خريد خانه اقدام كرده‌ايد. منزلي را پسنديده‌ايد و منتظر قرارداد بستن هستيد. همسر شما براي اطمينان خاطر از خانواده يا دوستان خود نظرسنجي مي‌كند و با اعلام نظرهاي منفي ديگران، منزل مورد پسند شما از ليست خارج مي‌شود.

فرض‌كنيد فرزند خود را به همسرتان سپرده‌ايد. تا خارج از منزل به كارهايتان برسيد. همسر وابسته شما قادر به نگهداري نيست. و فرزندتان را به دست ديگران مي‌سپارد.

تغيير شغل در اين افراد بسيار زياد است. به همين جهت احتمال بروز مشكلات مالي زيادي مي‌شود.

دوراهي ازدواج با شخصيت وابسته

زندگي مشترك با شخصيت وابسته پس از مدت طولاني شايد شما را بر سر دوراهي قرار دهد.

گاهي شريك‌هاي زندگي اين افراد از وضعيت رفتار همسر خود سوءاستفاده كنند. در ازدواج با شخصيت وابسته دائم با نظر شما موافقت مي‎شود و براي جلب توجه شما شايد دست به هر كاري بزنند. اين شرايط به بسياري از افراد حس قدرت و خوشايندي مي‌دهد. اين رفتارها باعث سوءاستفاده مي‌شود و همه نيازها و خواسته‌هاي دلتان را از شريك عاطفي خود درخواست مي‌كنيد.

اما گاهي نيز مساله ترك‌كردن در ذهن شما جا مي‌گيرد. برخي از افراد از وابستگي و چسبندگي زياد شريك خود بيزار مي‌شوند. امكان تنها ماندن ندارند و در همه مواقع شريك عاطفي آنها كنارشان است و اين وضعيت آزاردهنده فكر جدايي را در سر شما مي‌اندازد.

راه هاي كاهش آسيب هاي ازدواج با شخصيت وابسته

اولين راه براي كمك به همسر وابسته، مراجعه به يك روانشناس متخصص است. هرگز بدون مراجعه به روانشناس از دارو و خود درماني استفاده نكنيد. در ادامه به چند راهكار اشاره كرده‌ايم. اما براي دريافت نتيجه دلخواه حتما بايد به روانشناس مراجعه نماييد.

نوع وابستگي همسرتان را مشخص كنيد

در وهله اول شما بايد نوع وابستگي همسرتان را مشخص كنيد. از چه نظر به شما وابسته است؟ جنسي، عاطفي يا رواني؟ اين وابستگي را در ساير روابط او نيز بررسي كنيد.

محيط خانه را آرام كنيد

شخصيت وابسته ترس از دست‌دادن حمايت دارد. محيط خانه را امن و آرام كنيد. تا براي بدست‌آوردن اعتماد و حمايت شما دروغ نگويد. با كلام و رفتارتان به نشان‌دهيد كه هميشه و همه‌جا از حمايت شما بهره مند است.

تصميم گيري ها را به او بسپاريد

همسر وابسته شما از انتخاب اشتباه و تصميم غلط هراس دارد. براي كمك به تصميم گيري درباره شام بيرون، سفر يا مهموني را بر عهده آن‌ها بگذاريد. اما از خطر تصميم گيري هايشان آگاه باشيد. به جاي كنترل به او گاه پيشنهاد دهيد. اما مسئوليت تصميمات او را هرگز به عهده نگيريد.

پيامدهاي ازدواج با شخصيت وابسته

برخي از افراد مي‎گويند بعد از ازدواج شخصيت وابسته تغيير مي‎كند. اما هرگز اينگونه نيست. براي تغيير بايد به متخصصين مراجعه نماييد.

با خود بيانديشيد كه آيا دوس داريد خانواده همسرتان از جزئيات زندگي شما با خبر باشند؟ يا تصميم گيرنده زندگي شما دوستان همسرتان باشند؟

اگر از اين افرادبخواهيد كه تصميم‌گيري زندگي بر عهده خودتان باشد به مشكل برمي‌خوريد و ناراحت و غمگين مي‌شوند.

شما مجبور به كنترل تمام جوانب زندگي هستيد، چرا كه در غير اين صورت ديگران براي زندگي شما تصميم خواهند گرفت. انتخاب لباس، مدل آرايش و مو، انتخاب وسايل خانه، تربيت بچه ها، حدود ارتباطات تان با ديگران و … برعهده شما دو نفر نيست. پدر، مادر، دوست، آشنا يا هر كس ديگري ممكن‌است كه جاي شما براي تمام زندگي‌تان تصميم بگيرد.

مساله بعدي شما ناراحتي‌ها و رفتارهاي تكانشي همسر وابسته تان خواهد بود. شخصيت وابسته آنقدر از خود گذشتگي مي‌كند كه در نهايت انتظار جبران دارد. اما اطرافيان كارهاي او را خواست خودش مي‌‌دانند. به همين دليل هرگز به دنبال جبران نخواهند بود. اين همان زماني است كه همسر شما احتمالا با خانواده‌تان يا خود شما دچار تعارضاتي خواهد شد. شما معمولا در اين بازه زماني تازه متوجه رفتارهاي او براي جلب رضايت و راضي نگهداشتن ديگران خواهيد شد.

بهتراست نشانه هاي اين اختلال را در زندگي جدي بگيريد و قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه كنيد.

كلام آخر

با مطالعه كامل مقاله به اين آگاهي رسيديد كه زندگي با چنين شخصيتي دشواري‌هاي مخصوص به خود را دارد. براي تشخيص، تغيير و درمان نياز به يك روان شناس متخصص در حوزه روانشناسي داريد. براي آشنايي با روش هاي درمان شخصيت وابسته كليك كنيد.

روانشناسان مركز مشاوره آواژه كمك شاياني به شما در زمينه وابستگي مي‎كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با شخصيت وابسته مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس حاصل نماييد.

منبع: ازدواج با شخصيت وابسته | دشواري هاي زندگي با شخصيت وابسته

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۰:۱۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی