آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

استرس قبل از عروسي چيزي نيست كه فقط يك عده دچارش مي‌شوند. و امري طبيعي است. استرس قبل از عروسي علل مختلفي دارد از جمله اختلاف نظر با خانواده، مشكلات مالي، كمال گرايي و … . احتمالا شمايي كه اين مقاله را مطالعه مي‎كنيد يا در شرف ازدواج هستيد. يا براي فرد عزيز زندگيتان به دنبال آرامش هستيد. با آرزوي خوشبختي براي تمام جوانان در ادامه مقاله علل و راهكارهاي مقابله با استرس قبل از عروسي را توضيح داده‎ايم. همراه با ما باشيد. براي دريافت اطلاعات بيشتر بر روي روانشناسي ازدواج كليك كنيد.

منبع: استرس قبل از عروسي | علت و راه هاي غلبه بر استرس عروسي

ازدواج

پيوند زناشويي بر اساس عشق، رابطه جنسي، فرهنگ، مذهب و قانون را ازدواج مي‎گويند. ازدواج به عنوان يك قرار داد در نظر گرفته مي‎شود. ازدواج در افراد مختلف به علل هاي مختلفي صورت مي‎گيرد. از جمله اين علل: عاطفي، مالي، معنوي، قانوني، اجتماعي، ميل جنسي و مذهبي. براي اطلاع از مراحل ازدواج كليك كنيد.

در برخي از كشورها ازدواج سنتي، ازدواج اجباري، ازدواج كودكان و چند همسري انجام مي‎شود. اما در برخي كشورهاي ديگر اين نوع ازدواج ها غير قانوني است.

عموما افراد ازدواج را پيوند بين دو جنسيت مي‎دانند. اما ازدواج هاي متفاوتي وجود دارد كه در برخي كشورها به صورت قانوني شناخته مي‎شود. براي مثال: ازدواج با خود، ازدواج با همجنس و ازدواج موقت. براي اطلاع از انواع ازدواج كليك كنيد.

استرس عروسي

عروسي‎يا سور مراسمي سنتي و آيني است كه پس از ازدواج يا زندگي مشترك گرفته مي‎شود. عروسي در كشورها، آيين ها  فرهنگ هاي مختلف به صورت هاي متفاوتي گرفته مي‎شود. در مراسم عروسي، عروس و داماد با خريد حلقه، لباس عروس، لباس داماد و دعوت بستگان جشن مي‎گيرند.

نشانه هاي استرس قبل از عروسي

استرس هاي قبل از عروسي نشانه هايي دارد. كه در ادامه آنها را توضيح داده‎‎ايم.

بيمار شدن: گاهي عروس و داماد با استرس هاي فراواني كه مي‎گيرند دچار بيماري هاي جسماني و روحي مي‎شوند. تداركات عروسي به همه اطرافيان علل خصوص عروس و داماد اضطراب وارد مي‎كند. ممكن است مبتلا به بيماري هاي گوارشي، مشكلات تنفسي، استرس و حملات پانيك شويد.

لذت نبردن از رابطه: گاهي اين افكار كه نكند همسرتان فرد مناسب شما نيست. باعث مي‎شود استرس و اضطراب سراغتان بيايد و از رابطه لذت نبريد.

مشغله فكري شديد: افكار و مشغله هاي مراسم عروسي براي تداركات باعث سردرگمي و استرس مي‎شود.

دعوا كردن: گاهي زوجين با توجه به تنش ها، اختلافات و اضطرابي كه دارند. دعوا و بحث مي‎كنند. همين امر باعث استرس قبل از مراسم عروسي مي‎شود.

رفتار اشتباه: استرس و اضطرابي كه براي مراسم عروسي داريد باعث ايجاد رفتارهاي مخرب و اشتباه مي‎شود. سوءمصرف مواد و الكل و اختلال پرخوري رفتارهاي پرخطر و اشتباه هستند.

علل استرس قبل از عروسي

تداركات مراسم عروسي بسيار پر دردسر و زياد است كه از تمامي جوانب باعث ايجاد استرس مي‎شود. علل مختلفي باعث استرس مي‎شود كه در ادامه اشاره كرده ايم.

مخالفت خانواده

يكي از علل استرس زوجين مخالفت خانواده است. خانواده ها با ابراز نگراني و دلايل مختلفي كه دارند. طبيعتا از خوبي هاي كيس ازدواجي فرزندشان نمي‎گويند. و تلاش دارند تا آخرين لحظه فرزندشان را منصرف كنند. به همين دليل شك و شبه وارد مي‎شوند كه نكند اين فرد مناسب من نيست و با او خوشبخت نشوم.

كمال گرايي

بسياري از زوجين به دنبال بهترين و پر زرق و برق ترين مراسم عروسي هستند. اين افراد با سردرگمي در انتخاب تالار، لباس و … به دنبال بهترين ها مي‎روند. و همين امر كه شايد بازهم خوب نيست و باب ميلشان نباشد استرس و نگراني تا پايان مراسم همراه دارند.

مشكلات مالي

يكي از عمده استرس هاي زوج هاي جوان داشتن مشكلات مالي و نداشتن پشتوانه مالي است. اصولا عروس و داماد به دنبال بهترين مراسم براي خود هستند كه ماندگار شود. ولي با كمبود بودجه و برانداز كردن خواسته هايشان استرس با آنها همراه مي‎شود.

تنهايي كار انجام دادن

از خانواده ها و اطرافيان كمك بگيريد. با تنهايي به دوش كشيدن كارها تنها استرس به شما وارد مي‎شود. خانواده ها و اطرافيان براي كمك به شما هميشه آماده اند. دريغ نكنيد.

تهيه ليست مهمان ها

احتمالا در اطرافيان خود ديده ايد كه خانواده عروس و داماد براي تعداد مهمان ها به مشكل برخورده اند. با صحبت هاي منطقي و اصولي اين مشكل را برطرف كنيد تا به استرس دچار نشويد.

آمادگي براي عروسي

فراهم كردن تداركات عروسي، مهمان ها، لباس عروس و داماد، تالار و … ناخواسته به شما استرس وارد مي‎كند. براي آمادگي با برنامه ريزي پيش برويد.

براي دريافت خدمات مشاوره ازدواج كليك كنيد.

راهكار مديريت استرس قبل از عروسي

راهكارهايي براي مديريت استرس قبل از مراسم عروسي وجود دارد. همراه ما باشيد. در ادامه راهكارهايي را توضيح داده‎ايم

مديريت كنيد

با مديريت كردن بسياري از مسائل شما به استرس دچار نمي‎شويد. مديريت زمان يك مسئله پر اهميت در تداركات قبل از عروسي است. شما با مديريت زمان مي‎دانيد كه چه چيزي در چه روز و چه ساعتي بايد انجام شود. با اين كار به خودتان كمك كرده ايد كه كارها اصولي پيش بروند.

برنامه ريزي كنيد

برنامه ريزي يكي از مهم ترين راه ها براي مديريت استرس است. يك دفتر برداريد، هفته و ساعت را يادداشت كنيد. با نوشتن كارها در جدول بندي و پيش رفتن طبق همان برنامه هيچ يك از كارهايتان عقب نمي‌افتد. و نگراني شما كمتر مي‎شود.

ورزش كنيد

ورزش كردن در همه شرايط باعث كاهش استرس مي‎شود. مديتيشن، يوگا، پياده روي همراه با موسيقي هاي آرام بخش به شما كمك مي‎كند كه كمتر دچار استرس شويد. و ذهن شما را آرام مي‎كند.

تغذيه مناسب

تا جاي ممكن براي سلامت جسم خود از غذاهاي سرخ كردني و فست فود دوري كنيد. تغذيه نامناسب باعث ايجاد جوش، لك و چاقي قبل از مراسمتان مي‎شود.

تصحيح الگوي خواب

خوب بخوابيد. يكي از علل ايجاد استرس، نگراني، دلهره و سردرد كمبود خواب است. اگر كم مي‎خوابيد الگوي خوابتان را تغيير دهيد. ريتم خواب خود را مشخص كنيد. هر روز سر يك ساعت بخوابيد و سر يك ساعت بيدار شويد. الگوي خواب مناسب و درست به كاهش استرس و نگراني شما كمك مي‎كند.

درخواست كمك از خانواده

با توجه به اينكه اعضاي خانواده آرزوي خوشبختي فرزند خود را دارند. هيچوقت دست رد به درخواست كمك شما نمي‎زنند. با كمك گرفتن از خانواده ها سنگيني بار بر دوشتان را كم كنيد. از خانواده ها كمك بگيريد تا استرس و نگراني شما كم شود.

مراقبت روحي و جسماني

از روح و جسم خود مراقبت كنيد. براي خود وقت بگذاريد. اگر مشغول به كار هستيد چند روز قبل از مراسم را مرخصي بگيريد تا با خود خلوت كنيد. كم شدن مشغله هاي ديگر باعث بهبود استرس شما مي‎شود. خواندن كتاب، موسيقي آرام بخش، نوشتن افكار، تخيله ذهن و رسيدن به ظاهر حال با ارامش همراه است. از خود دريغ نكنيد.

مديريت سرمايه

با توجه به بودجه مالي كه داريد مراسم بگيريد. سرمايه خود را كامل صرف مراسم عروسي نكنيد. به فكر بعد از مراسم عروسي باشيد كه زندگي خرج دارد. با مديريت سرمايه هم پس انداز داريد و هم مقدار مناسبي براي مراسم خرج كرده‎ايد.

به يكديگر ارامش بدهيد

زوجين در زمان درگيري تداركات عروسي ملاقات يكديگر را فراموش مي‎كنند. تدارك مراسم عروسي پر دردسر است، درست! اما شما نياز به آرامش، صحبت و ارتباط با همسر خود داريد. با قرار گذاشتن و ملاقات يكديگر از استرس يكديگر كم كنيد.

مقايسه نكنيد

مراسم عروسي خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد. با چشم و هم چشمي و مقايسه تنها كسي كه به دردسر و استرس مي‎افتد شما هستيد. با مشاهده مراسم عروسي فقط تداركاتي كه شما خوشتان آمده و با بودجه مالي تان هماهنگ است اجرا كنيد.

تقسيم مسئوليت

به تنهايي تمام كارها را انجام ندهيد. مقداري از مسئوليت ها را به خانواده و همسر خود انتقال دهيد. بار سنگيني از دوش شما كم م‏ي‎شود. براي آسودگي خاطرتان از كساني كه اعتماد داريد كمك بگيريد تا بيشتر نگران نشويد.

كمك از روانشناس

كمك گرفتن از روانشناس يكي از مهم ترين مراحل براي قبل از مراسم ازدواج است. با مشورت و در ميان گذاشتن مسائل با روانشناس به روح و جسم خود آرامش هديه داده‎ايد.

كلام آخر

يكي از مسائل كمك كننده در زمينه استرس قبل از عروسي مشاوره گرفتن است. مركز مشاوره آواژه به صورت حضوري و تلفي به شما خدمات ارائه مي‎دهد. براي‌ اين منظور مي‌توانيد از خدمات مشاوره روانشناسي آواژه استفاده نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه استرس قبل از ازدواج مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: استرس قبل از عروسي | علت و راه هاي غلبه بر استرس عروسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۷:۰۸ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی