آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

قرص اس سيتالوپرام به همراه داروهاي ديگري چون سيتالوپرام‌و سرترالين‌در گروه داروهاي ضدافسردگي از خانواده‌ مهاركننده‌هاي بازجذب سروتونين قرار مي‌‌گيرد. بنابراين قرص اس سيتالوپرام خاصيت ضدافسردگي دارد؛ به علاوه، از آن در اختلالات اضطرابي نيز استفاده مي‌شود. با اينكه دارودرماني يكي از روش‌هاي درمان‌افسردگي محسوب مي‌شود، اما همواره بهترين راه نيست. روش‌هاي ديگر مانند مشاوره و درمان‌هاي شناختي به مراتب اثرات بهتري از داروها دارند. هم‌چنين دارودرماني به تنهايي كافي نيست و توصيه مي‌كنيم براي گرفتن نتايج دلخواه از مشاوره و درمان‌هاي رواني در كنار مصرف داروها بهره ببريد. براي شروع مشاوره افسردگي كليك كنيد.

منبع:‌ قرص اس سيتالوپرام

قرص اس سيتالوپرام براي چيست ؟

قرص اس سيتالوپرام با نام‌ تجاري لگزوپرام در داروخانه‌ها تنها با نسخه پزشك عرضه مي‌شود. علاوه بر نوع قرص خوراكي، به شكل محلول خوراكي نيز وجود دارد كه اين محلول را قبل از مصرف به خوبي تكان داده و پس از رقيق كردن بايد مصرف كنيد‌.

بيشترين كاربردهاي قرص اس سيتالوپرام در افسردگي و اختلالات اضطرابي است. از اين دارو براي درمان اختلال افسردگي نوجوانان و بزرگسالان، اختلالات اضطرابي بزرگسالان مي‌توان استفاده كرد. هم‌چنين قرص اس سيتالوپرام در حملات پانيك، OCD يا اختلال وسواسي_جبري و اختلال اضطراب اجتماعي نيز كاربرد دارد.

براي آشنايي با ساير داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

مكانيسم اثر

داروهاي مهاركننده بازجذب سروتونين اجازه جذب مجدد سروتونين را به سلول‌ها نمي‌دهند. در نتيجه مقدار سروتونين در مغز بالا رفته و به دنبال افزايش آن، علائم و نشانه‌هاي افسردگي و اضطراب بهبود مي‌يابند.

نحوه مصرف اس سيتالوپرام در گروه‌هاي سني مختلف

تعيين دوز دارو به عهده پزشك يا روان‌پزشك است و قرص اس سيتالوپرام تنها با ارائه نسخه به فروش مي‌رسد. دوز دارو براساس سن، وضعيت بيماري، ساير داروهاي مصرفي و شرايط سلامت فرد تعيين مي‌گردد.

دوز دارو براي نوجوانان

معمولا در ابتدا دوز ۱۰ ميلي‌گرمي تجويز مي‌شود. پس از سه هفته و در صورت عدم پاسخ درماني مناسب، پزشك دوز دارو را تا ۲۰ ميلي‌گرم افزايش مي‌دهد. تنها يك بار در روز حق مصرف اين دارو را داريد.

دوز قرص اس سيتالوپرام براي بزرگسالان

بزرگسالان نيز مانند نوجوانان ابتدا با دوز ۱۰ ميلي‌گرم و يك بار در روز درمان را آغاز مي‌كنند. ممكن است در صورت نياز پس از گذشت يك هفته، دوز دارو تا ۲۰ ميلي‌گرم افزايش يابد.

افراد مسن و مبتلايان به اختلالات كبدي مي‌توانند از دوز ۱۰ ميلي‌گرمي قرص اس‌سيتالوپرام (يك بار در روز) براي درمان‌افسردگي و اضطراب بهره‌مند شوند.

براي آشنايي با بهترين روش هاي درمان افسردگي كليك كنيد.

دوز تعيين شده براي درمان اختلالات اضطرابي بزرگسالان

ابتدا قرص اس سيتالوپرام ۱۰ ميلي‌گرم و يك مرتبه در روز تجويز مي‌شود. به مرور و پس از سه هفته در صورت نياز مي‌توان دوز دارو را تا ۲۰ ميلي‌گرم افزايش داد.

عوارض قرص اس سيتالوپرام

داروها علي‌رغم اثرات مفيدي كه در درمان بيماري‌ها مي‌گذارند، مي‌توانند عوارض و مشكلاتي را براي فرد به همراه داشته باشند. بعضي از عوارض جانبي پس از مدتي، خودبه‌خود از بين مي‌روند در حالي كه برخي ديگر نياز به مداخله پزشكي دارند. رايج‌ترين عوارض دارويي قرص اس‌ سيتالوپرام عبارت است از:

_ ضربان قلب نامنظم و تغيير در تعداد آن

_ كاهش ميزان دفع ادرار

_ از دست دادن هوشياري و كما

_ تشنج

_ سردرد و سرگيجه

_ تنگي نفس

_ اسهال و استفراغ

_ كاهش ميل جنسي

_ سوزش سر دل

_ خشك شدن دهان

_ گرفتگي عضلات

خواب‌آلودگي: از انجام فعاليت‌هايي كه نيازمند هوشياري كامل و تمركز هستند مانند رانندگي تا به دست آوردن دوباره هوشياري خودداري كنيد.

كاهش وزن و اشتها به ويژه در نوجوانان: نوجوانان بالاي ۱۲ سالي كه از قرص اس سيتالوپرام استفاده مي‌كنند، بايد به طور منظم قد و وزن خود را اندازه بگيرند.

حساسيت به نور خورشيد: هنگام قرار گرفتن در برابر نور از عينك آفتابي و كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كنيد.

تداخلات دارويي

حتما پزشك خود را در جريان بيماري‌هايي كه به آن‌ها مبتلاييد و داروهايي كه مصرف مي‌كنيد، قرار دهيد. اگر به‌سيتالوپرام حساسيت داريد از مصرف قرص اس سيتالوپرام نيز خودداري كنيد.

مصرف همزمان اس‌سيتالوپرام با پيموزايد تداخل دارد. هم‌چنين اگر از داروهاي مهاركننده مونوآمين‌اكسيداز (MAO) مانند متيلن‌بلو، استفاده مي‌كنيد، تا دو هفته پس از قطع آن، مجاز به استفاده از قرص اس‌سيتالوپرام نيستيد.

قرص اس سيتالوپرام

همان‌طور كه در ابتدا اشاره شد بيشترين كاربرد قرص اس سيتالوپرام در درمان‌افسردگي و اضطراب است. اما به خاطر داشته باشيد تجويز اين دارو به تنهايي كافي نيست و بايد آن را به عنوان بخش كوچكي از درمان به شمار آورد.

به كار گرفتن روش‌هاي درماني روان شناختي و كمك گرفتن از مشاور اثرات بهتري دارد و هم‌چنين عوارض جانبي ناشي از داروها در روش‌هاي غير دارويي فرد را تهديد نمي‌كند.

در مواردي كه لازم به استفاده از دارو باشد، مشاور و روان‌شناس در كنار روش‌هاي غير دارويي، شما را به يك روان‌پزشك جهت تجويز دارو معرفي مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص اس سيتالوپرام مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس حاصل نماييد.

منبع:‌ قرص اس سيتالوپرام

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص اس سيتالوپرام،
موضوع:
[ ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۸:۳۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی